världsproblem

Vissa skolor har problem med rasism, mobbning & stöld. Men på vår skola mitt ute i skogen så är vårt största problem att vi inte får gå folk på rad i korridoren. För att folk upplever att det kan bli trångt. Jag skrattade så jag dog när dom tog upp det på mentorstimmen idag, eller det var nog inte bara jag som skrattade, i princip hela klassen. Lärarna blev lite småsur för att vi inte tog det så kallade "problemet" seriöst, men helt ärligt jag tror till och med ni skulle ha skrattat häcken av er.
"Folk hade upplevt att det var trångt i korridorerna och att det hade vart svårt att komma förbi.." Men jag har aldrig upplevt det själv, jag har varken hört eller sett någon som verkar ha problem med det heller. Jisses vilka problem vi har. Det är faktiskt skrattretande när ni lärare slösar energi på att stå och babbla om ett problem som är en tootaaalt värdslig sak enligt mig när det finns värre saker här i världen. Tänk bara på alla krig, tänk om de skulle klaga på att det var lite trångt vaaaa. Det finns värre saker att klaga på faktiskt, tänka bara på japan.



Nog om detta, nu ska jag fara & fira sötis som officiellt blir fjortis idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0