the reason

Var upptagen med uppsatsskrivande igår, ojoj oj så jag skrev! Sen bestämde jag och lillebror att vi skulle baka cupcakes tills vasaloppet idag, sen var vi tvungen att fixa skidor och kirra lite annat till idag.
Men om vi säger såhär, jag blev lite förvånad när jag var uppe redan 10 i 7. Det var nästan för bra för att vara sant, när jag och Filip hade packat allt inför dagens vasalopp så skulle vi sätta oss ner och äta frukost. Jag skar mig i fingret, det slutade aldrig blöda. Hela köket var fullt av blod, där av blev den bra starten på dagen en aning sämre. Vi anlände till skolan, tog våra skidor och ställde dem mot husväggen. Jag, Lisa & Nellie började staka ner mot sjön där vi skulle möta upp Eric & Affe för att servera saft till längdskidåkarna. Jag tyckte vi hade trevligt, efter det så lastade vi på oss på skotern och åkte tillbaka till skolan för att byta skor och så, lämna skidor och hämta blåbärssoppa till åkarna, åkte ner till dalstationen där vi grillade och hade det allmänt kul. Jag hade glömt jackan hemma och det var ju inte direkt det bästa vädret idag men som tur är så har jag en snäll pappa som kom med den. Efter ett tag så var vi igen tvungen att servera längskidåkarna men det var väl inte så värst komplicerat, efter ännu ett tag så kom även högstadiet åkandes ner för backen, även min bror jag är faktiskt väldigt stolt över honom som åkte hela alltet!
Men efter mycket om och men och en väldigt trevlig dag med väldigt trevligt folk så packade även vi ihop våra saker och åkte till skolan. Hemvägen gjorde min dag, vi tippade med skotern två gånger. Jag, Affe, Nellie och Lisa, rätt ner i snön. 4 stycken som låg där och skrattade, andra gången vi tippade så, nej det går inte att förklara vi hade i alla fall hur kul som helst idag! Runt två kom pappa och hämtade mig och Filip vid skolan, lååångledigt vi slutar egentligen kvart i tre, men idag fick vi sluta när vi kom tillbaka. Så då for vi och pratade lite med Mamma och handlade lite och nu sitter jag här hemma efter att ha legat död i sängen ett tag. Och jag lovar er om jag inte är död imorgon så kommer jag i alla fall sova, inte för jag har gjort något ansträngande men jag känner mig bara helt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0