The Exorcism of Emily Rose

The Exorcism of Emily Rose, det är en riktigt grym film måste jag säga. Även fast det är en verklighetsbaserad thriller så kan man med rätt humor skratta åt den. Fast det är egentligen hemskt att säga att man kan skratta åt en sån film, särskilt när den är verklighetsbaserad och när visst material de använde som bevis i rättegången var det riktiga bevismaterialet som användes i den riktiga rättegången.
Jag vet inte riktigit varför, men jag fastnade för den här filmen. Man kan väl säga att det tillhör den kategori filmer jag ALDRIG ens skulle tänka mig att se men den var faktiskt intressant med andra ord. Den blev bara ännu bättre när jag läst på lite om filmen och den riktiga historian. Och sen såg jag att det fanns en tysk verson också som heter Requiem och den ska tydligen vara mer detaljerad och mer verklighetsbaserad. Fast jag vet inte riktigt om jag vågar se den.. hehe

"Filmen är baserad på en sann historia om en tysk katolsk kvinna, Anneliese Michel, som dog 1976 när hon gick igenom en exorcism då hon påstods vara besatt av demoner."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0