new teacher

Vi har fått en ny musiklärare.. igen! För det första har vi aldrig haft samma musiklärare två år i rad, men i år har vår skola gjort rekord på att byta musiklärare. Från början hade vi samma som förra året (..för första gången) visserligen kunde man nästan förstå att det var alldeles för bra för att vara sant, så i november mitt i julfestplaneringarna och allt fick vi två nya musiklärare, det var ju inget fel på dom men.. liksom inför betygsättningen och allt och nu efter jul har vi fått ännu en ny.
Men den här gången känns det liksom rätt, så vi får hoppas att hon stannar i alla fall den här terminen sen får dom göra vad dom vill för då har jag ändå gått ut så då bryr jag mig inte ett dugg!

Förresten så såg vi på julfesten på musiken idag, jag skämdes. Alla säger att våran julfest var den bästa dom sett på länge, men jag tror att dom överdriver lite där ja. För så himla bra var den inte, och skäms alltid när jag hör och ser mig på film. Men när vi sjöng, shiiiiiiiiiiit jag började nästan grina när vi kollade på det idag. När jag var hästsnusket så tyckte jag att det var pinsamt, men det skulle ju vara lite oseriöst och man måste ju bjuda på sig lite så det var ingenting i jämfört med knocking on heavens door.
Det skulle vara eller det var en seriös sak, vi skulle tillsammans framföra en låt som vart katastrofal. Jag anklagar absolut inte någon men liksom hela låten, hela framförandet var helt enkelt inte bra.
Det är någonting jag verkligen ångrar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0