you are not alone

Äntligen har jag fått spenderat en kväll med Ronja, det var länge sedan nu. Och som vanligt hade vi roligt. Men hon klagade på vädret här upp, för ner över gick man minsann redan i shorts! Det var så kallt här uppe så hon höll på att frysa ihjäl, jag kan hålla med lite i alla fall för det blåser spik. Men det är ju tur att man är en tvättäkta norrlänning, hehe
Borde fortsätta med plugget, historiaprov imorgon tror inte att det kommer att gå så bra. Men ändå känns det som att det inte kommer att gå allt för dåligt, men det är oftast då det kommer gå dåligt för mig.. Som idag på franskaprovet, det gick åt HELVETE! Jag tappade alla verb, allting rann av min skalle. Jag koncentrerade mig på allt annat en provet, helt ärligt jag höll på att börja grina för att det gick så dåligt. Men som tur var så kunde jag får gör klart det imorgon, direkt efter att jag haft 2 timmars historiaprov. Men sen är jag klar med exakt ALLT inför lovet, jag har aldrig vart med om något härligare. Eftersom att jag har i princip släppt allt vad som gäller skolan nu så, jag har liksom gett upp. Betygen verkar inte förändras vad jag än gör, så varför plugga liksom. Dessutom är jag så sjukt jävla skolless att jag nästan börjar grina varje morgon klockan ringer. Varje gång jag öppnar en skolbok och ska plugga tänker jag vilket jävla skämt jag är som inte ens kan det här och jag ger upp.. varje gång jag sitter vid ett prov så kan jag nästan också börja grina för att jag inte kan någonting och jag ångrar att jag inte pluggade. När jag kommer hem skriker jag på allt och alla för att skolan gjort mig på dåligt humör. Min familj klagar på migg för att jag är på dåligt humör, men nu vet ni, allt är skolans fel. Ändras någon av rutinerna i min vardag bryter jag ihop, råkar jag stöta till armen när jag går ut genom dörren så backar jag och stöter till den andra också så att det är blir jämt, sitta still och vara tyst en längre tid blir jag galen av, när folk tar i mig är det värsta jag vet, att sitta med en tom blick och stirra in i väggen är min hobby. Så nu kommer frågan, vad fan är det för fel på mig?
Jag funderar även på att ta ledigt på onsdag då vi ändå inte ska göra något speciellt, så jag kan spendera mer tid med Ronja och slippa skolan. Får jag inte ledigt så är jag dödssjuk. Jag tänker inte gå på skolan på onsdag, jag har bestämt det, så är det, punkt slut!

- a wonderful evening with a wonderful friend


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0