when the war is over

Idag har jag tagit en sväng och hälsat på mina kusiner och mormor & morfar. På det måste jag bara få tilläga att jag hatar alla vägar som inte är asfalterade! De blir så leriga och blöta och dessutom blir de äckliga. När de har nått den gränsen att de är äckliga blir de onödiga eftersom ingen komemr gå på dem, alla undviker dem, för vem vill att deras skor ska genomgå en totalförvandling på en tid av 0,01 sekunder. Skorna blir alltså bruna, och med det blir de förstörda. Och skoägaren kommer undvika er leriga icke asfalterade vägar för all framtid!
Så asfaltera alla vägar, fast de kan ju vara bra om man vill färga sina skor. Men då får man tyvärr inte välja färg själv, brun är det självklara valet.
Egentligen var det inte det jag skulle säga utan jag hade tänkt att berätta om min dag, så efter jag vart på besök och sedan kommit hem igen så fortsatte jag med min så kallade städning och för första gången i mitt liv har jag städa mitt rum på mindre en 2 veckor. Sen så serverades maten ute idag, ute i det fina vädret. Jag skulle kunna sitta kvar nu, men om jag skulle bli klar idag så var det bara att gå in. Och imorgon är det skola, den efterlängtade skolan. Jag har musikprov på torsdag och sen har jag ett hemkunskapsarbete som ska in imorgon, just det kom nu på att jag har nationella prov i engelska på fredag. Då jag också skulle till tandläkaren, men jag hoppas min kära mor kan ringa och ändra tid så jag kan komma dit innan skolan eller efter, det skulle vara riktigt bra faktiskt. Mer en så tror jag inte att jag har att säga för stunden så jag antar att vi ses when the war is over.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0