ronja anländer

En dag som denna kan man faktiskt tro att jag bara legat inne, men icke sa nicke! Med tanke på att jag gick och la mig runt klockan 2 så tycker jag att jag slog upp mina ögon rätt så tidigt. 10 över 8 kollade jag på klockan. Sedan tog jag mig faktiskt en cykeltur i blåsvädret, jag cyklade bort till badplatsen och parkerade cykeln. Jag kände mig som en liten enstöring när jag kröp bakom bryggorna som de tagit upp för vintern och satte mig där för att undvika blåsten. Men det var skönt att bara sitta där och lyssna på musik trots all blåst. Efter att jag suttit däroch mina tankar flödat runt ett tag så cyklade jag hem igen, fast denna gång var det motvind. Så det tog väl kanske en kvart att cykla dit och en halvtimme hem.
Men det var det värt, det fick bli dagens träning. Sen så kom jag hem och bäddade sängen och gick ner med all tvätt. Sedan satte jag mig med plugget, franska & historia. Inte direkt mina ämnen, men som sagt är jag alttid ute i sista minuten när det gäller plugg och då gör jag inte direkt som alla andra skulle ha gjort, råpluggat utan jag kollar lite i boken och hoppas på det bästa. Sedan när jag får tillbaka provet och är missnöjd så blir jag förbannad på mig själv. Jag tycker att det är konstigt att jag pluggar så extremt lite med tanke på hur höga krav jag har på mig själv då jag inte ens är nöjd med ett mvg.
Men nu ska jag nog fortsätta kvällen framför skolböckerna och tv:n.
Btw, imorgon kommer min Ronja! Vi har inte träffats sen jullovet. Visserligen har det blivit endel skypefester men det är ändå inte samma sak som att prata med varandra i telefonen men i alla fall lugnt bättre en telefonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0