gröna ängar

Skulle egentligen vara framme klockan 15.30 men nu har jag inte ens vart i Uppsala.. tåget är gaaaanska så försenat.
Och jag satt bredvid världens surgubbe ända till Gävle och när han klivit av så la jag upp benen på sätet bredvid och vad händer inte då? Jo, världens suraste gubbe x100000 kommer in. Men han var bara här och lämnade sin väska sen stack han, så han har jag inte sett något mer av. Och det sitter ett helt dagis runt om mig, eller kanske inte dagis det är barn mellan 8-13 år som ska på träningsläger tydligen och man kan ju säga att de är inte världens bästa på att hålla tyst. Jag tror inte att de suttit tyst & still en sekund. Men det kanske inte är barnen man ska klaga på, deras mammor är värre. De har suttit och snackad skit om precis allt, och sen tog de om det en gång till. Och när jag ändå är igång med klagandet så kan jag väl säga att jag hatar tåg. Varenda gång jag har åkt tåg så har det blivit försenat, eller en gång när jag gick i femman då var det inte försenat. Jag skulle till Göteborg och tåget var så förtidigt så att vi höll på att hamna i Malmö istället. Och det var ju inte heller så bra, man kanske ska sluta klaga då. Men det är inte så himla lätt. Tåget är försenat som fan, dom flesta skulle resa vidare och har missat deras tåg, flyg och sånt. Tåget står still för tillfället och att komma fram i tid kan vi ju bara drömma om, alla klagar och har panik.

"Hjälp, jag missar mitt flyg"
"Jag missar mitt tåg"
"Jag hinner inte handla"
"Mamma väntar"

Vilka problem vi kan ha, antagligen så gör de så gott de kan, jag tror inte att det gör det bara för att jävlas. Så kan dom inte bara klaga? Det blir inte bättre, och jag vet att jag sitter och klagar nu. Men jag skriver ju i alla fall och klagar, haha till skillnad från dom. Dom flesta här på tåget springer runt och letar någon de kan få information av, de sitter och halvgrinar i deras telefoner, de barn som inte fått talförmåga en skriker antagligen för att det är varmt och äckligt. Men det är bara att gilla läget.
Nu ska jag stänga ner datorn och lägga mig och sova en stund, i hopp om att tiden ska ticka lite fortare. Ronja ringde nyss, vi skulle handla mat innan vi for på hennes skola men nu blir det lite fel i tidsschemat så hon handlar mat, jag springer mot nästa tåg och möter henne där sen äter vi på tåget och sen kliver vi av och rullar vidare mot hennes skola för en trevlig kväll!


kolla bara vad grönt det är häär... *avundsjuk*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0