pinsamhet på hög nivå!

Jag tog en annan buss hem igår, duktig som jag var så klev jag på utanför fetaste skolan så jag stod ju definitivt inte ensam och väntade på bussen vilket var lite pinsamt. Men i alla fall så visste jag inte riktigt vars jag skulle kliva av så jag var tvungen att fråga tjejen bredvid mig.

J "ursäkta, vars är vi någonstans?"
*En kille framför oss svarar*
- "över nbalalal"
- "jajust det där är vi, vars ska du kliva av?"
J "Det är det jag inte riktigt vet men" svarade jag och berättade vars jag skulle
*Hon frågade hennes kompis vars jag skulle kliva av, den där killen som sa vars vi var någon stans*
Han skulle tydligen på samma ställe
- "Ja, det är bara att följa efter han"

Bussen stannade längs E4, jag gjorde som hon sa och följde efter hennes kompissar, bara ett problem. För att komma till andra sidan vägen skulle man gå ner för en trapp och på en gångväg igenom en tunnel. Men det fattade ju inte jag, där tänkte dumma jag att jag skulle gå rakt över E4 för jag fattade inte att det där var en gångväg jag trodde dom bodde någon stans där eller något. Jag stod länge och funderade på hur jag skulle komma över vägen, började nästan funderade på att springa mellan alla bilar. Men till slut insåg jag att jag kanske skulle följa efter dom som hon hade sagt. Jag kan säga att hade det inte vart för all trafik hade jag klivit rätt över E4.
 Men det uppstod ett till problem, trappen som man skulle gå ner för var fylld av snö så att trappstegen inte syndes och den var glashal. Nedanför trappen så stod dom och väntade på mig, lite pinsamt men dom gjorde det i alla fall. Så jag skulle skynda mig ner, och vad gjorde jag inte då? Jo, jag föll! Och jag kan säga att när till och med två gamla gubbar står och tokskrattar åt mig, då är det illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0